fredag 22 april 2011

Glad påsk!

Hej allihopa!

Nu är det påsk. Min släkt firar inte direkt påsken. Vi barn får påskägg och vi äter lite sill och målar ägg.
Men det är ändå mysigt och trevligt. Vi brukar va i en i släktens stuga under påsken. Den stugan är så otroligt fin med härlig trädgård och nära till havet. Det känns även väldigt speciellt och kul att vara där eftersom min pappa även var där som liten och då var också min farfar där som tyvärr inte lever längre.
I det lilla förrådet i trädgården finns det saker som min pappa och min faster hade när de var yngre i stugan. B.l.a pappas och hans lilla-systers moppe. Den är gammal men våra föräldrar brukar fixa till den lite så brukar dom köra runt lite med oss i den.
Så påsken ser jag ändå fram i mot varje år!
Är det någon annan som firar påsk på något speciellt sätt eller bara umgås med familjen?

Nu vill jag i alla fall hälsa ALLA en glad och trevlig påsk!


Nu ska jag lata mig lite i det fina vädret innan vi åker i väg till stugan.
Så uppdateringen kommer inte va den bästa här på bloggen dagarna av veckan som är kvar. Men jag hör av mig på måndag igen!

Kram!

Förresten! Jag kan ju avslöja redan nu att jag har virkat ett hjärta i påsk-present till farmor med lite detaljer på. Det kommer jag visa bild på, på måndag! :D

3 kommentarer:

  1. Va härligt det låter! Vi spenderar också påsken med familjen, mina föräldrar har en liten röd stuga i skogen utanför Mora och här njuter vi av massa sol, tupparna som galer (säger man så?) och lugna läspauser och kreativa virkstunder! Imorgon blir det äggjakt för sonen. Mina påskpresenter kan man se på min blogg och just nu försöker jag virka en stor tand till min vän som är tandläkare, får se om det blir nått att visa upp snart. Glad påsk!

    SvaraRadera
  2. Fru Bäver: Vad trevligt det låter! Det är så skönt nät man kan få lite lugn och ro och göra lite vad man vill. Jag ska hålla utkick på din blogg efter fina virk alster, absolut!
    Glad påsk till dig också!

    emmyocattis: Glad påsk till er också! :)

    SvaraRadera