lördag 5 mars 2011

Det har jag visst glömt!

Hejhej!

Idag så har jag haft fullt upp hela dagen med att ha kul! Jag har skrattat super mycket så attd et både känns i magen och i käkarna, men som man brukar säga: Ett Gott Skratt Förlänger Livet. I så fall kommer jag få ett VÄLDIGT långt liv eftersom det mesta som jag gör är att skratta. Men, men! Nu till förklaringen till överskriften: Jag har ju glömt att visa er bilderna på två bokmärken som jag gjorde till mamma och pappa i julklapp. Det kanske inte låter så mycket med bara varsitt bokmärke men eftersom jag hade ganska mycket andra julklappar att virka så hann jag inte med något annat, men det är väll tanken som räknas..? Mamma och pappa blev väldigt glada över sina bokmärken. Men dom blir alltid så glada när dom får något, sen är det lite extra kul att få något som man gjort själv. Dom tycker att det är så kul eftersom virkning inte är något som direkt går i familjen. Det är bara farmor som kan virka och sticka så då tycker de att det är superkul eftersom de inte kan göra sakerna själva...
Nu tillbaka till mammas och pappas bokmärken: Mönstret kommer från Virkverkets blogg.
Här kommer lite bilder:




Den här lilla skapelsen fick mamma. Jag sydde på små vita pärlor på mössan eftersom mamma älskar detaljer.


Och här är pappas lilla bokmärke.

Hoppas att ni har haft en bra lördag och att de bidragen som  ni gillade från melodifestivalen gick vidare till globen!

Ha det bra sålänge!

4 kommentarer: