fredag 14 januari 2011

Virkad mobilsocka!

Mammas virkade mobilstrumpa är lite förliten för hennes mobil så hon bad mig att virka en ny.
Så jag satte gång igår och virkade en liten typ mibilväska. Den ser inte riktigt ut som mobilstrumpor brukar. Men mamma blev jättenöjd! Mönstret ät mitt eget men det var så lätt så jag kommer inte skriva ner det utan har det i huvudet. Men om det är någon som gärna vill ha mönstret så kan jag maila det.


Från början hade jag tänkt att det skulle bli en liten börs (man kan stänga den eftersom där är en tryckknapp) men mamma sa att hon kunde ha sin mobil däri så det fick bli en liten mobilväska istället.
Imorgon ska vi på kalas så jag ska försöka få ihop en liten sånhär "småpengs börs" och ett bokmärke. Jag kan visa lite bilder sen när det är klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar