måndag 10 januari 2011

10 följare!

Jippie! Nu har jag fått tio följare!
Det tog inte lång tid!
Som ni kanske vet så har jag lovat att lägga ut ett mönster på en mus när jag hade fått tio följare.
Så varsågoda, mönster på en mus!



Gratis mönster på en mus!

Detta mönster är väldigt lätt att följa och det passar för alla läsare.
Jag har använt mig av virknål 2,5 mm.
Min blev ca.6cm lång och om man sträcker ut svansen så blir den 12,5 cm lång. Den blev ca.4 cm hög därbak där man fäster svansen.

Förkortningar:
fm = fastmaska
2i1 = öka (2 fastamaskor i en 1 fastmaska)
2
à1 = minska (virka ihop 2 fastamaskor)

Kroppen:
V.1:  6fm
V.2: 2i1 (6)
V.3: 1fm, 2i1 (12)
V.4:  2fm, 2i1 (18)
V.5: 3fm, 2i1 (24)
V.6: 4fm, 2i1 (30)
V.7-10: 4 enkla varv (30)
V.11: 4fm, 2
à1 (24)
V.12: ett enkelt varv (24)
V.13:  3fm, 2
à1 (18)
V.14: ett enkelt varv (18)
Stoppa med vadd eller något liknande
V.15: 2fm, 2
à1 (12)
V.16: ett enkelt varv (12)
V.17: 1fm, 2
à1 (6)
V.18: ett enkelt varv (6)
V.19: 2
à1
Fäst tråden.
Öron, gör 2 stycken:
V.1: 3fm
V.2: 2i1 (6)
V.3: ett enkelt varv (6)
Behövs inte stoppas. Spara en bit att fästa med.
Svans:
Gör en fläta så lång som du vill ha den.

Montering:
Sy fast öronen ganska långt fram på huvudet och sy fast svansen längst bak på kroppen.
Klistra på eller brodera ögon. Brodera tillsist en nos längst fram på kroppen.



KLART!


Även om detta är ett gratis mönster så är det inte okej att lägga ut mönstret på någon annan hemsida utan att ha frågat mig om lov först, det är inte heller okej att säga att mönstret är ens eget. Man får inte heller sälja mönstret.
Och man får inte sälja figurer gjorda efter mina mönster!
Men ni får gärna ge bort figurer gjorda efter detta mönster!
Man får även visa upp figurerna på sin egen blogg men glöm då inte att länka till min blogg om du har gjort musen efter mitt mönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar